Akışkan bir kimlikle performans alanında üretimlerini ve araştırmalarını sürdüren Ayşe Draz, Northwestern Üniversitesi’nde Tiyatro, Uluslararası İncelemeler ve Karşılaştırmalı Edebiyat bölümlerinde lisans eğitimini, Bard College Berlin’de bir yıl geçirdikten sonra Middlesex Üniversitesi’nde “devising” üzerine yüksek lisansını tamamladı. Türkiye’ye döndükten sonra 2015’e kadar Studio Oyuncuları ile oyuncu, eğitmen, reji asistanı ve yönetmen yardımcısı olarak çalıştıktan sonra bağımsızlığını ilan etti. 2018 yılında tiyatro alanındaki çalışmalarına devam etmek üzere çalışmalarının ana eksenine anlatı ve dramatik yapı arasında seyreden kurguları alan Tiyatro Hemhâl’in kurucularından biri oldu. Bu süreçte farklı disiplinlerden gelen sanatçılarla da iş birliklerine çeşitli kimlikleriye devam etti; Ayşe Orhon (Hava/2010/sanatsal işbirliği), Goldin + Senneby (Uzun Pozisyonu Kısaltmak/2013/ peformansçı), Gizem Bilgen (Hiatus/2014/dramaturg), (Anne-Marije Van Den Bersselaar/Dramaturji Lab 1.0 @ Aksanat/tasarı ve yürütücü), Semih Fırıncıoğlu (İKİ/2017/performansçı ve yönetmen yardımcısı), Marlin de Haan (performatif enstalasyon Once I set foot Outside/2018/İstanbul-Düsseldorf; panorama radio/2019/ İstanbul-Düsseldorf-Bonn; pandemiye özel proje And in this very moment/2020) 2021 yılında ise Kundura Sahne ve Pelin Başaran ile beraber tasarladıkları PerformLab’in ilk edisyonunu Productiehuis Theater Rotterdam ortaklığında ve Dutch Performing Arts desteğiyle gerçekleştirdiler. Tiyatro Eleştirmenler Birliği üyesi olan ve 2015 yılından beri Art Unlimited dergisinin gösteri sanatları editörlüğünü yapmakta olan Draz, aynı zamanda, Okan Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesi’nde ders vermektedir.
A performance-maker with a fluid identity, Ayşe Draz completed her undergraduate studies in Theater, International Studies and Comparative Literature at Northwestern University, and her master's degree on "devising" at Middlesex University after spending a year at Bard College Berlin. After returning to Turkey, she declared his independence having worked with the Studio Players as an actor, trainer, assistant director and assistant director until 2015. In 2018, in order to continue her work in theater she became one of the founders of Theater Hemhâl, at the centre of which lies a structure which oscillates between the narrative and the dramatic. In this meantime, she continued with her veracious identities to collaborate with artists from different disciplines; Ayşe Orhon (Air/2010/artistic collaboration), Goldin + Senneby (Shortening the Long Position/2013/ performer), Gizem Bilgen (Hiatus/2014/dramaturg), (Anne-Marije Van Den Bersselaar/Dramaturgy Lab 1.0 @ Aksanat/design and execution), Semih Fırıncıoğlu (TWO/2017/performer and assistant director), Marlin de Haan (performative installation Once I set foot Outside/2018/Istanbul-Düsseldorf; panorama radio/2019/ Istanbul-Düsseldorf-Bonn; special project for the pandemic And in This very moment/2020/conception and direction) In 2021, she realized the first edition of PerformLab, designed together with Kundura Sahne and Pelin Başaran, in partnership with Productiehuis Theater Rotterdam and with the support of Dutch Performing Arts. Draz, who is a member of the Theater Critics Association and has been the performing arts editor of Art Unlimited magazine since 2015, also lectures at Okan University, Bilgi University and Kadir Has University.