Gizem Gedik

1990 yılında İstanbul’da doğan Gizem Gedik, lisans eğitimini 2013 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nde “Uluslararası İstanbul Bienalleri’nin Türkiye’de Çağdaş Sanata Katkısı” teziyle dereceyle bitirdi. Yüksek lisansını ise The University of Edinburgh’da “Modern and Contemporary Art: History, Curating, Criticism” bölümünde Liverpool ve İstanbul Bienalleri’ne odaklandığı bitirme teziyle 2014’te tamamladı.  Aynı dönemde Edinburgh’da Art in Healthcare adlı dernekte staj yapan Gedik, dernek bünyesinde çeşitli sergi organizasyonlarında, basın ve iletişim alanlarında çalıştı. 2014-2016 yılları arasında bugünkü adı Anna Laudel Contemporary olan ART350 Sanat Galerisi’nde Ortak Yöneticilik yaptı ve yurt içi ve yurt dışından sanatçıların temsiliyetinde basın, iletişim, satış alanlarında ve sergilerin küratöryal süreçlerinde çalıştı. 2016’dan beri aynı galerinin editörlüğüne devam eden ve bağımsız olarak da Genç Sanat, Exhibist, İstanbul Art News, sanatçı katalogları gibi çeşitli yayınlarda yazmaya devam eden Gedik, 2016 Haziran ayında Roma’daki British School’da gerçekleşen ve Londra’daki Goldsmiths Üniversitesi tarafından düzenlenen “Curating the Contemporary” adlı küratöryal yaz okulundan kabul alarak 3 hafta boyunca Roma’daki çeşitli sanat mekânlarını, sanatçı konuşmalarını, teorik seminerleri ve küratöryal önerileri kapsayan programdan sertifika almaya hak kazandı. Akademik hayatı boyunca özellikle küresel ve yerel retorik bağlamında uluslararası bienallere odaklanarak bu alanda da bağımsız araştırmalarını sürdürdü. Sanat yayınları için editörlük ve çeviriler de yapan Gedik, dönemsel olarak TÜYAP, Contemporary İstanbul ve Edinburgh Art Fair gibi organizasyonlarda görev aldı. Gedik, halen bağımsız olarak çeşitli yayınlarda yazmakta, Haziran 2018’den beri ise Galeri Nev İstanbul ekibinde tam zamanlı olarak galeri yönetiminde çalışmaktadır.

 

 

Yayınlanmış Makaleler:

 

“Performans Sanatı Nasıl Alınır, Nasıl Satılır?”, İstanbul Art News, Piyasa, sayı 53

“Bellek ve Umut: 90’lardan Bugüne Genç Etkinlikler”, Genç Sanat No. 272, Haziran

“Her Yönüyle Resim Restorasyonu: Sihir gibi bir şey!”, İstanbul Art News Piyasa, sayı 52

“Julian Stallabrass’la Mardin, Bienaller ve Kırlangıçlar Üzerine”, unlimitedrag.com, yayın      tarihi: 6 Haziran 2018

“Olgu Ülkenciler: İnsanı ve Umudu Hatırlamak”, Ek Dergi, yayın tarihi: 3 Haziran 2018

“Evrensel Dengeyi Dokumak, Belkıs Balpınar, “Dokuma-ma/Un-weave” sergi katalog metni, Anna Laudel Contemporary, Nisan 2018

“Nedir Bu Yararlı Sanat?”, İstanbul Art News, sayı 51

“Koleksiyon Sergilerinde Yeni Dönem: 4 yıllık bir zaman tüneli”, İstanbul Art News, Piyasa, sayı 51

“Kısa ama Yoğun: Sanat Alanında Pop-up Deneyimler”, Genç Sanat No: 269

“Yaratıcılığın Endüstriyel Yüzü: Sanayi bölgelerinde sanat üretimi, Seyrantepe ve Maslak hattı üzerine söyleşiler”, İstanbul Art News, Piyasa, sayı 50

“Çağdaş Çin Sanatının Önlenemez Yükselişi”, Genç Sanat No: 268

“Çağdaş Fotoğraf Koleksiyonerliği ve Müzayedeciliği Üzerine Güncel Fikirler, İstanbul Art News, Piyasa, sayı 49

“Her Yönüyle Kültür Ekonomisi”, İstanbul Art News, Piyasa, sayı 48

“Sanatta İyi, Doğru ve Güzel: Dönemler Ötesi Bir Okuma”, Genç Sanat, No: 267

“Sanat, Dostluk ve Yaratıcılığın Buluşma Noktası: Galeri Apel”, İstanbul Art News, Piyasa, sayı 47

“Sanat Eleştirisinde Bienallerin Gerekliliği”, İstanbul Art News, sayı 46

“Festival Ağında Sanat, Kent ve Aidiyet”, Genç Sanat No: 263

“Sanatta Yeni Kurumsallaşma: 21. Yüzyılda Bir Sanat Kurumu Nasıl Konumlanır?”, Genç Sanat, No: 262

“Sanatı Yatırım Olarak Görmek İşin Bütün Keyfini Kaçırır: Sansasyonel Bir Koleksiyoner Charles Saatchi”, Genç Sanat, No: 259

“Büyük Sıçrama: David Hockney”, Genç Sanat, No: 253

“Gündelik Hayatın Sanatı: L.S Lowry ve Camden Town Ressamları”, Genç Sanat, No: 250

“Serpil-en-stanbu”, Serpil Yeter sergi katalog metni, Imoga Sanat Galerisi, Nisan 2016

“Thoughts on the Infinite Surface”, Exhibist Magazine, May 2015